بحث هذه المدونة الإلكترونية

خاص ب Ammar. يتم التشغيل بواسطة Blogger.

الايام العشر من ذي الحجه

                   الايام العشر من ذي الحجه يقول النبي صلى الله عليه وسلم في حديث ابن عمر.  (ما من ايام العمل الصالح فيهن احب إلي الله تعالي...

اعلان

ugarex-468-58

قعدت رعب جزء 2

              بسم الله الرحمن الرحيم                    احنا جيش جامد              اهم حاجه التوكل علي الله.  اللهم اني توكلت عل...


              بسم الله الرحمن الرحيم
                   احنا جيش جامد 
            اهم حاجه التوكل علي الله. 
اللهم اني توكلت عليك فوفقني يارب. اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين .اللهم يارب جبرائيل ويارب ميكائيل ويارب إسرافيل فاطر السماوات و الأرض، ياعالم الغيب والشهادة، أنت تحكم بين عبادك فيما كانوا فيه يختلفون اهدني الي مافيه من الحق بإذنك، إنك تهدي من تشاء إلى صراط مستقيم اللهم و فقنا ياربنا لما تحبه و ترضاه اللهم ارزقنا التوفيق والنجاح واجعلنا من المتقين المخلصين .اللهم اني أو توكلت عليك و سلمت امري اليك فو فقني يارب و نجحني في هذا المجال يارب. اللهم إنك سميع الدعاء استجب لنا يارب .أستغفر الله العظيم سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير.وصلي اللهم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين.
____________________________________
وبعد ما صحيت لقيت الساعه لسه اربعه زي ما هي وانا لسه على السرير وصاحي على صوت رن التليفون وعلى نفس الاربعين مكالمه فايته و مالحقتش برده ارد.
قلت ازاي انا لسه حاصل معايا نفس الحاجه من شويه دخلت الحمام اغسل وشي بس المره دي ما حصلش اي حاجه لبست بسرعه و نزلت على المكان اللي احنا متعودين نقعد فيه على طول بس ما لقيتش غير واحد منهم بس قال لي ايه يا ابني انت خائف تيجي ولا إيه!
 ماعرفتش ارد عليه واقول له اللي حصل علشان حاجتين اول حاجه عشان كنت خايف اقول لحد يحصل حاجه اكثر ثاني حاجه علشان ما يضحكوش علي لما نروح هناك عشان هو أكيد هيقول لهم.
قال لي يلا بينا عشان نلحق الرجاله ركبنا عربيته ومشينا على المكان وقالي احنا لقينا حته بيت جامد ينفع للقعده دي.
وصلنا المكان كان بيت قديم قوي نزلنا ولقيت الرجاله مستنينا الساعه بقت 7 ،قالوا ايه يسط كل ده شكلك كنت سهران بتحضر اليوم ده شكله كده هيبقى يومك.
سالتهم عرفتوا البيت ده منين!!
رد واحد منهم وقال لي كنت ماشي بالليل رايح اقابل واحد صاحبي قابلني راجل كده وقال لي انا كنت معاكم في الكافيه اللي انتم كنتم فيه امبارح سمعت عن قعدة الرعب قلت واجب معاكم عندي مكان حلو ينفع للحكايه دي قلت له تمام احنا كنا اصلا بندور على مكان ،بس هو هيبقي معانا هو زمانه جاي أعوام .
(انا سمعت الكلام ده منه واترعبت اكثر،انا خائف عايز امشي حاجه غريبه قوي الاقي كلام مش معروف اصله ايه وكمان المكان اللي احنا رايحين نقعد فين واحد منعرفوش برده هو اللي جايبه اكيد في حاجه)
بصي على الشباب انا  مش عايز.. (قطع كلامي) اي يا رجاله اتاخرت عليكم ولا ايه انتم جايين بدري كده ليه الساعه لسه ثمانيه يعني بصوا انا عندي مكان نقعد فيه لحد ما الساعه تبقى 12 عشان الجو بيبقى ممتع اكثر لسه هاقول لا عشان نخلص بسرعه ونمشي لقيت كله قال اه صح حلو عشان نبقى في المود اوي.
بعدين قالي: ايه يا معلم مالك شكلك لسه صاحي من النوم ولا ايه ما لك كده!
(ضحكت كده ضحكه علشان ابين اني مجهز ارعب حاجه في العالم)
قال لي قال لي شكل الليله بتاعتك يا برو يلا بينا الكافيه مش بعيد من هنا.
رحنا الكافيه يعني كان بعد شويه قعدنا بقى واكلنا و تبسطنا وتكلمنا وتعرفنا على بعض لما قعدت معاه كثير وكده ومعاهم يعني الخوف راح شويه.
الساعه بقت 11 ونصف قلنا يلا بينا نتحرك علشان ايه نجهز المكان رحنا دخلنا البيت كان قديم قوي و باين ان ما حدش دخلوا من زمان
جهزنا المكان اللي هنقعد فيه كل واحد اقفل تليفونه وحاطه عشان نبعد عن العالم الخارجي خالص الا انا مقفلتوش سبته مفتوح .
المكان كان منور بثلاث شمعات بس كده يعملوا اضاءه بس في المكان.
بداوا يختاروا مين هيبدا اختاروني وقالوا انت صاحب الفكره ابدا انت الاول.
قلت لهم لا سيبونا للاخر عشان يبقى ختامه جامد . قالوا لا احنا نقوم نمشي بقى معروفه  هيبقى مين.
في الاخر قلنا علي صاحبي اللي كان قاعد على الكافيه مستنيني (مازن).
                        يُتبع....
____________________________________
معلش علي التاخير ✍️
😘🧡🧡🧡🧡
____________________________________
            اهم حاجه التوكل علي الله. 
اللهم اني توكلت عليك فوفقني يارب. اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين .اللهم يارب جبرائيل ويارب ميكائيل ويارب إسرافيل فاطر السماوات و الأرض، ياعالم الغيب والشهادة، أنت تحكم بين عبادك فيما كانوا فيه يختلفون اهدني الي مافيه من الحق بإذنك، إنك تهدي من تشاء إلى صراط مستقيم اللهم و فقنا ياربنا لما تحبه و ترضاه اللهم ارزقنا التوفيق والنجاح واجعلنا من المتقين المخلصين .اللهم اني أو توكلت عليك و سلمت امري اليك فو فقني يارب و نجحني في هذا المجال يارب. اللهم إنك سميع الدعاء استجب لنا يارب .أستغفر الله العظيم سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير.وصلي اللهم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين.
____________________________________

التعليقات

BLOGGER: 1
رايك يهمنا

الاسم

جامد,3,جزيره الظلام,8,سلسله قصص رعب,2,
rtl
item
برومد - bromed: قعدت رعب جزء 2
قعدت رعب جزء 2
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIUaR7rAT_cAmdiHwBaf-FvaEGcDHUPe4nFjIJwcqn3lDGH4anxHlwDw1J2dBjBaIKmVxmO_8GMB5hakBn4Ns9XXaLNJLUKnFw3Zvqy1LZvUn2RUHRweUfyUCzDaJ-84dUryWW40J7zUg/s1600/1627156967763874-0.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIUaR7rAT_cAmdiHwBaf-FvaEGcDHUPe4nFjIJwcqn3lDGH4anxHlwDw1J2dBjBaIKmVxmO_8GMB5hakBn4Ns9XXaLNJLUKnFw3Zvqy1LZvUn2RUHRweUfyUCzDaJ-84dUryWW40J7zUg/s72-c/1627156967763874-0.png
برومد - bromed
https://brommed.blogspot.com/2021/07/2.html
https://brommed.blogspot.com/
https://brommed.blogspot.com/
https://brommed.blogspot.com/2021/07/2.html
true
3769259613509663299
UTF-8
تحميل جميع المقالات لم يتم العثور على أي مقالات عرض الكل اقرأ المزيد رد الغاء الرد مسح بواسطة الرئيسية الصفحات مقالات عرض الكل موصى به لك LABEL ارشيف بحث كل المقالات لم يتم العثور على أي مقالة مطابقة مع طلبك الرجوع للرئيسية الاحد الاثنين الثلاثاء الاربعاء الخميس الجمعة السبت Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat كانون الثاني شباط آذار نيسان أيار حزيران تموز آب أيلول تشرين الأول تشرين الثاني كانون الأول Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec الأن 1 منذ دقيقة $$1$$ منذ دقائق 1 منذ ساعة $$1$$ منذ ساعات البارحة $$1$$ منذ أيام $$1$$ منذ أسابيع منذ أكثر من 5 أسابيع متابعون تتبع هذا المحتوى المميز مقفل الخطوة 1: شارك على شبكة اجتماعية الخطوة 2: انقر فوق الارتباط الموجود على شبكة التواصل الاجتماعي الخاصة بك انسخ كل الأكواد حدد كل الأكواد تم نسخ جميع الأكواد إلى الحافظة الخاصة بك لا يمكن نسخ الأكواد / نصوص, يرجى الضغط [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) للنسخ